Friday, December 21, 2007

Straight Shooting


This interview with Rabbi Sholom Ber Wolbe appeared in today's HaZofe magazine. It speaks for itself. The truth is that I have a lot of respect for people who assert their beliefs unadulteratedly. {I'm reposting a new, improved scan of the article. If you have trouble reading it, just increase the magnification.]

3 comments:

Anonymous said...

i couldnt read the article because it is too small as is, and blurry when i blow it up.
when in went to the hatzofe link they had a different profile up.
could you summarize the salient points of the article?

Anonymous said...

The following is what the Lubavitcher Rebbe ZT"L, Had to say about Wolpo

תשובות מכ"ק אדמו"ר משלהי תשד"מ וראשית תשמ"ה


א



לטלפנו בשמי:

כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז, שאפשר להזיק כמה רח"ל לחב"ד ולהפצת המעיינות על-ידי כתיבה בעניין כו' – שכוונתי היתה בעיקר אליו, וד"ל.



והנני מזהירו שיפסיק לד בר או לכתוב ועאכו"כ להפיץ ועאכו"כ להדפיס בעניני משיח – הן בשמו והן בשם אחר על-ידי שליח וכיו"ב – או באיזה קובץ שיהי' ובאיזה סגנון ואופן שיהי'. ואם ח"ו יעשה משהו בזה, ידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל.



(פשוט שהנ"ל כולל פירוש על עניני משיח ש ברמב"ם או ספרים אחרים ומאמרי דא"ח וכל כיו"ב.)


ב



פשוט שבכל המכ' ודיבורי בכהנ"ל לא הי' בזה כלל וכלל משהו דהיפך ה ברכה ח"ו וח"ו ואין גם עתה ח"ו וח"ו.



ב) שבד בר "שמתפרסם" ובפרט בדבר שבדפוס – נוגע איך מפרשו הקורא ולא המחבר .



ג) וראו בפועל שע"י פעולותיו ומעשיו) – הלהיב מחלוקת וכו' ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל וכו' וכו'.



ד) ביניהם כאלו שעד שהתחיל הנ"ל – התעסקו בהפצת המעיינות.

ה) הם מצפים לכל רמז שהוא – שיוכלו לנצלו להגדיל המדורה וכו'.



ו) בהגליונות שצירף – א"צ לחפש רמזים – כי כלום חדורים רעיונות הנ"ל, ובמילא עלילות המשך תוצאות הנ"ל מלחמה נוספת בהפצה, עוד כו"כ יפסיקו לימוד דא"ח היל"ת (1).



כהנ"ל פשוט – ולפלא גדול שמנסה להסבירני ההיפך (2).

ג

כתבי לא הי' מפני חשש אולי כו', כ"א מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – ע"י הדיבור ופרסום הנ"ל לחוד.

לשאלת "תם": היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי, כשמד בר עם גביר פ' בארצה"ב אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בש"ק מחויב סקילה, וכשיהי' סנהדרין שהוא מקוה ע"ז יהי' הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתוה"ק, אפילו באם יבקרו בערש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בל"נ אענהו.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


קטע משיחה של הרבי התועדות שבת פר' בראשית


כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הד בר ח"ו לאף א' כי אם התועלת והתיקון שבד בר :

ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים ד בר בלתי-רצוי – אין הד בר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד" !...



כוונת הד ברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו. או ניגונים וכו' גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכ בר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו ! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכ בר התחילו להתקרב!



וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבד בר. שכל זה רובץ על אחריותם!...

רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לד בר ד בר י חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנם ריבוי עצום של דבר י חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמור הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך...

ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!
(חסר קצת)

ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו.

ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הד בר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעינות חוצה.

Ben Bayit said...

speaking of meshichistim, how come those modern orthodox rabbis and lawyers (you know the rabbi dr. types in tzohar) who shrayed chai vekayam when the herekv of the dayanim were all charedi and would not convert russians who were so shomer shabbat and were thus "insensitive" - unlike the modern orthodox dayanim who were just as qualified to be appointed in their stead, are all of a sudden largely silent when the same charedi rabbanim were willing to convert a russian fellow who studied in a chabbad yeshiva and believed the rebbe will be moshiach, while the modern orthodox rabbanim rejected his conversion? where are all the tzohar press releases? why wasn't Benny Lau quoted in the press as he usually is ? (maybe he was one of the rabbonim the dayanim consulted with and who ruled not to convert the prospective ger?)
funny how "sensitivity" becomes subjective when people have an agenda........Is Yuli Edelstien the last intellectually honest person left in public service? shame on the tzohar rabbonim