Tuesday, August 22, 2006

Pogo Lives!


I generally avoid posting in Hebrew. I am making an exception in the case of the following, self-explanatory, e-mail I received today:

מחאה והתארגנות לחרם!!! לא להתעלם!!! הגיע הזמן למחות, זה לא יכול להמשיך כך יותר! אבסורד ופשע!!!

לציבור הרחב תחושה קשה על התנהלות ערוצי השידור מתחילת המלחמה ולא מבינים היכן לעזאזל הצנזורה או לפחות האחריות האישית המינימאלית של הכתבים.

הנה ככה זה מתחיל
"...הפעולה של צה"ל מתחילה עכשיו..." זעק בהתרגשות כתב בכיר בערוץ 2 -רוני דניאל- ביום רביעי השחור 9/8/06 בשעת ערב מאוחרת תוך צילום טנקים של צה"ל נכנסים ללבנון. זו הייתה שיאה של ההפקרות שערוצי הטלויזיה בישראל הפגינו בשעות המלחמה הקשות . תוך שהם מסכנים את חיי חיילינו וילדינו. זאת ועוד, הגדיל לעשות ערוץ 2 שהסיר כנראה כל מגבלה מעצמו. בערב שבת כאשר נפל טיל באיזור חדרה ראיין עודד בן עמי בערוץ 2 את ראש העיר חדרה, והוא אמר להם בפרוש "בואו לא נפרט כי הדיבורים עוזרים לחיזבאללה" !!!, זה לא הפריע לכתב הערוץ שהיה בדרך לחדרה לדווח טלפונית שהטיל נפל באיזור תחנת הכוח.בדיון שנערך בנושא, העלו הכתבים טענה כי אם הם לא יפרסמו אז הערוץ המתחרה יפרסם ואז (חלילה!) הם יפסידו סקופ!!!!! התאווה לסקופים גוברת על זכותם של חיילנו לצאת בחיים מן המערכה.
משיחות עם לוחמים שחזרו מלחימתם בחזית עולה כי המחבלים החיזבלונים ידעו בדיוק את תנועות צה"ל והעתיקו את המנוולים לכפרים שצה"ל הודיע בטלביזיה על כוונתו להכנס אליהם. ללא מרגלים וללא מערכת איסוף קיבל האוייב מידע חיוני מן הדיווחים והצילומים המוקדמים בשיטחי הכינוס וההערכות. עיבויֵי מערך אלו לא אִפשרו לחיילינו להפתיע את החיזבאללה ועלו לנו בחיי אדם.אחד התנאים הפוגעים בכושר קבלת החלטות היריב במלחמה הוא ערפל הקרב. למרבית החרפה ערוצינו היקרים דאגו לפזר את ערפל הקרב עבור האוייב ובכך הקלו עליו והעניקו לו יתרון- שעלה לנו בחיי חיילים .קשה מאד לשכוח את התמונות בשידור חי וישיר של חיילי סיירת אגוז המתחילים בתנועה רגלית לכיוון מָרוּן א-ראס (לא נדון כאן בהחלטה האומללה בפני עצמה-לעלות משטח נחות באור יום לקרב...)כולנו זוכרים את המחיר הכואב. הנה כי כן,כל בר-דעת מבין שתמונות אלו סייעו לחיזבאללה לגבש תמונת מצב ולהגיב בהתאם!!!!
למדנו בדרך הכואבת ביותר כי חיזבאללה אינו האוייב המצרי שלחם בששת הימים. זהו אוייב מתוחכם שהכין את עצמו עם מיטב הטכנולוגיה והאמל"ח. יכולת האיסוף המודיעיני שלו ממקורות גלויים טובה מאוד. דיי אם נזכור כי הם מצטטים ומקרינים פרשנים ודיווחים מערוצי הטלוויזיה שלנו בזמן אמת!!! זאת אומרת שהם עוקבים ולומדים מהרשתות הגלויות באופן מיידי!!!!
לא נשכח ולא נסלח איך מוקדם באותו בוקר אומלל כאשר קראנו ב"ידיעות אחרונות" ידיעה "תמימה" כי מכללה באצבע הגליל הפכה לבסיס שמשכנת בתחומה אלפי חיילים.....!!!!! (מכללת תל חי קרובה מאוד לאיזור הפגיעה בכפר גלעדי).קשה לשכוח את הדיווח הכואב של משה נוסבאום מאיזור ההרג בכפר גלעדי ואיך הוא לא התאפק לומר שהאסון יכול להיות יותר גדול כי יש שם הרבה משאיות תחמושת שלא נפגעו !!!!אין לפטור את המוני קציני צה"ל במיל' שמגיעים בחדווה לערוצי הטלוויזיה וכדי להצדיק את בחירתם, למרות שזה עידן ועידנים אין להם קשר עם העשייה הצה"לית הם פולטים את פרשנותם – ותוך כדי כך גם מסגירים לאויב פרטים מסווגים.
תזכרו מה אמר בשעתו החתן של סדאם חוסיין שערק למערב (אח"כ חזר לעירק ונשחט" – (...קיבלנו הרבה רעיונות מהטלוויזיה הישראלית איך לפזר חומר כימי ע"י מטוסים..". (לא נחזור כאן על אותם רעיונות(.

שוב יש להבליט את המכשלה של תוכניות הריאלטי עם מג"דים ומח"טים שיושבים עם כתבי הטלויויזיה אולפן השידור ומנתחים ומקשקשים על צירי תנועה שעוברים בהם הטנקים. רק אם נשקול את ההיבט הבטיחותי - ממש בושה וחרפה.
נמאס כבר לדבר איך בימים הראשונים כתבי הטלוויזיה כיוונו את הירי של החיזבאללה כאשר דיווחו וצילמו במדוייק היכן נופלים הטילים .... יואב לימור מערוץ 1 (והוא אחד האחראיים מבין הכתבים( יודע היטב כי הדיווח החי מנהריה גרם לפגיעת טיל בסמוך אליו!בקיצור, התמונה האומללה מעידה ברורות כי ההפקרות הטלוויזיונית עולה לנו בחיי אדם.אז אל תאמר אין מה לעשות, הטלויזיה שולטת בחיינו, לנו כאזרחי המדינה יש כח להשפיע!!!
ציבור שלם מתרעם ומתקומם ודבר לא משתנה. לנו יש את הכוח לשנות, אם כל אחד ואחת מאיתנו יצא מהקונכייה ויפסיק לקטר ולהמתין שאחרים יעשו.את המלאכה. אנחנו צריכים להירתם ולעשות, וזה לא מאמץ גדול.אפשר לפגוע באלו, שמחפשים רייטינג במחיר חיינו וחיי היקרים לנו, באמצעות מכה לסיבה החשובה להם מכל –הרייטינג. תכה את המופקרים הללו במקום הכואב להם ביותר - ב כ י ס אם יהיה גל גדול שייענה למחאה זו, אולי זה יוכל להשפיע (ואם לא - לא הפסדנו כלום)מאחר וערוץ 2 הגדיל בהפקרות דיווחיו בזאת אנו קוראים לציבור לצפות בערוצים אחרים...!!, תן למפרסמים להבין כי הם יפסידו כסף בשל תמיכה בהפקרות זו.

בואו נשדר לטלוויזיה ולשאר ערוצי התקשורת כי אנו דורשים מהם מגבלות ואחריות.
ביום שלישי הקרוב, 22 באוגוסט 2006, בשעה שמונה בערב נחרים את מהדורות החדשות המרכזית של ערוצי הטלוויזיה והרדיו . אפשר להתגבר על ערב אחד של התמכרות לסם המשכר הזה. עשה זאת פעם אחת ותראה כי קל יהא לשוב על כך בעתיד.זה לא הרבה, אבל זה בהחלט יכול להשפיע ולתת את התוצאות הרצויות !!!, אנא מכם, התעוררו, מחר כל אחד מאיתנו עלול להיות זה שייפגע (חס וחלילה !).אל תשאירו את המלחמה למישהו אחר, תהיו אתם שמשמיעים את קולכם, וההרגשה תהיה טובה, הרגשה של שליחות והשפעה.אנא הפיצו לכל מי שיש לו דואר אלקטרוני !!!!! תעזרו לעצמכם לעזור לחיילים שלנו !!

No comments: